Customer experience en beursdeelname

Al geruime tijd is customer experience en beursdeelname aan elkaar verbonden. Het is belangrijk uw klant een gevoel mee te geven van beleving als het om uw producten gaat en uw bedrijf. klanten kopen daar waar zij zich het prettigst bij voelen.

Customer journey

Marketeers creëren hiervoor een customer journey De weg die de klant bewandeld om tot koop over te gaan. En de gevoelswaarde die dit oplevert bij hen. Online houdt dit bijvoorbeeld in dat wanneer uw klant op een bepaald product klikt er voor hen een speciale route wordt gemaakt die geheel over dit product gaat. Er wordt bijvoorbeeld een white paper aangeboden die specifieke informatie geeft over dit product  of over een dienst die uw klant koos. Deze kan men dan downloaden, met achterlating van hun e-mailadres. Vervolgens worden ze gebeld of ontvangen ze een mooie e-mail met meer interessante info en een duidelijke koopknop of ze worden teruggeleid naar de verkooppagina op de website. Zo wordt u begeleid naar de aankoop van dit product.

Met het invullen van het e-mailadres bouwt het bedrijf een database op met klantinformatie. Door relevante content aan te bieden die de klant zoekt! Dit heet Content marketing.

Customer experience en beursdeelname is ook belangrijk

Alleen online verkopen is niet voldoende. persoonlijk contact is het belangrijkste dat er is. Want uiteindelijk geeft dat een gevoel van ergens bij horen. Een goede service en goed bereikbaar zijn is een. Uw klanten persoonlijk ontmoeten is twee. Daarom is deelnemen aan een beurs, congres of netwerkbijeenkomst belangrijk. U ontmoet uw klanten in een ongedwongen sfeer, u heeft tijd om ze net wat meer aandacht te geven dan in het dagelijkse hectische leven. Wanneer u uw stand professioneel inricht en de sfeer van uw bedrijf bij uw klanten overbrengt zal de customer experience positief zijn. Uw klanten kunnen hierdoor uw vertegenwoordigers worden. Zij kunnen hun positieve ervaring doorgeven aan andere (potentiële) klanten, uw bedrijf aan andere aanraden. Dat is een onderdeel van de customer experience…

Uit onderzoek is gebleken dat customer experience de belangrijkste trend is in B2B (business to business). Het is een groot onderdeel van het marketing plan. Althans dat zou het moeten zijn. Het is en blijft moeilijk om marketing te wegen in een bedrijf. Wat levert het nu precies op. Door customer experience te onderzoeken kunt u zien wat de gevoelswaarde van uw bedrijf is bij uw klanten.

Heeft u vragen?

Wilt u meer weten over customer experience en beursdeelname of heeft u vragen over een van onze producten? Wilt u graag advies op maat of een offerte aanvragen? Neem dan contact op met ons kantoor via 0365481122 of mail naar info@abcdisplay.nl. Bij ABC Display zijn wij dagelijks geopend van 08.00 uur tot 18.00 uur u bent van harte welkom op onze showroom om de kwaliteit van onze producten zelf te ervaren. U kunt ook uw gegevens achter laten op onze website, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

#customerexperience #customerjourney #beursdeelname #marketing