Wilt u meer bezoekers trekken naar uw stand? Wilt u uw zichtbaarheid vergroten op de beurs? Dan is het belangrijk om een goed ingerichte stand te hebben, die opvalt, uitnodigend is en meteen duidelijk laat zien wat u verkoopt of wat uw boodschap is. Persoonlijk contact met uw klanten is het belangrijkste dat er is, daar kan geen social media of advertentie tegen op. Dat is dan ook een van de belangrijkste redenen om mee te doen aan een beurs. De interactie met uw doelgroep. Iemand in de ogen kijken en aanvoelen waar zijn behoeften liggen en daarop inspelen.
De inrichting van de beursstand is een belangrijk hulpmiddel bij die interactie. Wordt uw bedrijf gezien tussen al uw concurrenten, weten de bezoekers waarvoor ze bij u terecht kunnen? ABC Display verzorgt totaal concepts en adviseert zijn klanten bij de inrichting van de beursstand. Hierdoor kunt u de zichtbaarheid vergroten op de beurs. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk een beurswand te maken die tot 5 meter hoog is. Die steekt overal boven uit. Maar ook de visuals en de totale uitvoering van uw huisstijl of campagneboodschap op zowel de beurswanden, als de mobiele vitrinekasten, zuilen en of meubilair is belangrijk om de zichtbaarheid te vergroten. De vraag is, hoe maakt u uw beursstand aantrekkelijk, wat trekt een bezoeker aan en nodigt hem uit om uw stand binnen te gaan?
Door deel te nemen aan beurzen vergroot u de zichtbaarheid van uw bedrijf. Uw bedrijf krijgt meer naamsbekendheid en het is een goede manier om in contact te komen met uw (potentiële) klanten.
Hier onder volgen tips om de zichtbaarheid te vergroten op de beurs
Tip 1. Maak uw stand de meest aantrekkelijke stand op de beurs
Zoals hierboven al genoemd is het uiterlijk van uw stand erg belangrijk. De kleuren op uw stand, de visuals, de graphics en de kwaliteit van het drukwerk zijn een belangrijk onderdeel van hoe bezoekers uw stand beleven en zien.
Tip 2. Breng focus aan, aan uw campagne boodschap en maak het duidelijk zichtbaar
Is het meteen duidelijk voor de bezoekers van de beurs wie u bent en wat u hen te bieden heeft? Tenslotte gaat het tijdens een beurs om: “What is in it for me”. Het is druk en er is voor de bezoeker veel te doen. Ze komen met een doel, dus men wil snel kunnen zien waar ze moeten zijn. Communiceer niet te veel verschillende boodschappen. Kies de belangrijkste boodschap en zorg ervoor dat die duidelijk is. Geef focus aan. Dan valt u op!
Tip 3. Zorg voor interactie. Met een mooie beursactie of met interessante gifts
Publiek trekt publiek! Organiseer een actie dat mensen naar uw stand trekt. Beweging maakt mensen nieuwsgierig of iets wat geluid maakt, entertainment bijvoorbeeld. Het kan ook een game zijn waar mensen aan mee kunnen doen waarbij ze een prijs kunnen winnen die erg in trek is, zoals een tablet.
En wat te denken van gifts? Zolang het iets toevoegt aan uw product of dienst. Zo maar cadeautjes uitdelen heeft weinig zin; hiermee trekt u slechts de aandacht van de ‘graaiers’. De ontvanger doelgericht aanspreken, daar gaat het om.
Tip 4. Geïntegreerde vitrinekasten voor uw productpresentatie. Uw producten verkopen zichzelf!
Wilt u meer zichtbaarheid op de beurs? De LIFT vitrinekasten van ABC Display zijn niet alleen gemakkelijk mee te nemen en op te zetten, ze zijn geheel te integreren in de huisstijl van uw stand. Ook hier kunt u een mooie campagne boodschap laden en werken met prachtige graphics ter ondersteuning van uw producten. Het valt op en is toch een geheel met de rest van uw stand, waardoor het rust en professionaliteit uitstraalt. Dit trekt bezoekers aan en straalt vertrouwen uit.
Tip 5. Voor, tijdens en na de beurs online interactie. Zet zoekmachinemarketing in om meer leads te genereren en de verkopen te verhogen
Het gebruik van social media is belangrijk voor een goed bereik van uw doelgroep maar ook zoekmachinemarketing is een goede optie: ontwikkel op uw website een landingspagina met alle gegevens over de beurs en uw beursdeelname. Door een Google AdWord-campagne in te zetten trekt u bezoekers naar deze pagina en dus uiteindelijk naar uw stand op de beurs. Hiermee vergroot u uw leads en verhoogt u uw omzetkansen. U bent op deze manier actief bezig klanten naar u toe te trekken en daarmee uw bekendheid te vergroten. Vergeet niet om de bezoekers van uw stand na de beurs te bedanken voor hun komst, zo houdt u de nieuwe contacten warm.
Extra tip: zichtbaarheid vergroten op de beurs!
Nodig uw eigen klanten persoonlijk uit op uw stand, dat wordt enorm gewaardeerd en levert u de beste sales op!
Wilt u uw zichtbaarheid vergroten op de beurs? Een lekker kopje koffie en een goede beursstand die zowel effectief is ingericht als visueel aantrekkelijk helpt u gegarandeerd! Wij hopen u op weg te helpen met de bovenstaande 5 tips, maar wij zijn u graag van dienst met verder advies. U bent van harte welkom op onze showroom, waar wij diverse systemen hebben staan en waarbij u onze kwaliteit zelf kunt ervaren. Vanzelfsprekend komen wij ook bij u langs voor een productpresentatie als u dit prettiger vindt.
Neem gerust contact met ons op voor meer informatie of een vrijblijvend adviesgesprek. Bel ons kantoor via 0365481122 of mail ons via info@abcdisplay.nl