U vraagt zich vast af wat heeft YouTube met deelname aan een vakbeurs te maken? Wellicht heeft u helemaal niets met YouTube of denkt u dat hier alleen kinderen naar kijken. Dat is niet zo. In 2016 maakte 7,5 miljoen Nederlanders gebruik van Youtube waarvan 1,7 miljoen mensen op dagelijkse basis. Dit is een groei van 31% ten opzichte van 2015 en het blijft groeien*. YouTube is een sterk online medium waar u uw bedrijf op kunt promoten.
Het gebruiken van korte filmpjes om content mee te verspreiden is bijna niet meer weg te denken. We leven in een ‘Snack economie’. We vergaren informatie door hapklare korte filmpjes met informatie tot ons te nemen…“Maar wat heb ik daar aan”: denkt u wellicht, “ik maak geen filmpjes en ik betwijfel of mijn klanten daar naar kijken”. De kans is groot dat uw klanten wel degelijk op YouTube kijken als ze op zoek zijn naar informatie over uw product.
Wanneer men via Google informatie over uw product opzoekt komt men uiteindelijk bij uw filmpje of vlog uit omdat Google externe links positief beloont met een hogere ranking in de zoekmachine. Alleen dat zou al een goede reden voor u kunnen zijn om YouTube te gebruiken. Het maakt niet uit of het gaat om een instructievideo, een vlog of een introductievideo. Plaats de video op YouTube en maak een uitgaande link daar naar toe vanuit uw website dan geeft het u al een voordeel. Maar daarmee hebben we nog niet verklaard wat heeft YouTube met deelname aan een vakbeurs te maken.
Draai video’s op uw stand
Tijdens de beurs kunt u uw stand zo inrichten dat er LED schermen hangen waarop u een instructie- of introductievideo’s kunt draaien. Uw bezoekers krijgen direct mee waar uw expertise ligt en wat u voor hen kan betekenen. Daarbij trekt het bezoekers naar uw stand. Zo is de film multifunctioneel inzetbaar. Zowel online als tijdens uw beursdeelname.
Nodig een vlogger uit
Vakbeurzen staan er om bekend dat er veel nieuwe noviteiten aanwezig zijn. Zit u bijvoorbeeld in High tech, voeding of lifestyle en introduceert u een nieuwe lijn of product, techniek of systeem dan is het heel interessant om hierover te vloggen. Laat uw doelgroep zien dat u bovenop het nieuws zit. Dat u verstand heeft van de nieuwste technieken of dat u over de nieuwste informatie beschikt met betrekking tot een moderne levensstijl. Neem uw kijkers mee in uw wereld en op de beurs en nodig ze uit om bij u langs te komen. YouTube is heel real time. Vandaag gefilmd, vandaag geplaatst.
Als u niet zelf kunt filmen nodig dan een vlogger uit om een vlog te maken over uw beursdeelname en bijvoorbeeld uw productlancering. U moet dit zien als marketing. Vroeger betaalde u voor een item in een TV programma, tegenwoordig gaat dit via YouTube. Er zijn diverse vloggers met een eigen publiek die wellicht aansluit bij uw doelgroep. Sommige vlogs hebben al snel meer dan 500.000 views. Dan is het inhuren van een vlogger de moeite waard. Maar ook uw eigen (potentiële) klanten vinden uw bedrijf online hierdoor beter omdat de vlog door heel veel mensen gezien wordt en daardoor ook weer hoger in de zoekmachine ranking terecht komt.
Social media en beursdeelname gaan prima samen
Ziet u al wat YouTube met deelname aan een vakbeurs te maken heeft. Door YouTube in te zetten wordt uw online zichtbaarheid vergroot, kunt u uw deelname aan een vakbeurs direct aan uw doelgroep communiceren en uw kennis delen met uw doelgroep.
De wereld is zo veel groter geworden door social media en de opkomst van online shops. Klanten hebben uw hulp nu nog meer nodig bij het maken van de juiste keuzes. Voor de meeste klanten is persoonlijk contact nog altijd het belangrijkst. Online en offline aanwezigheid versterken elkaar alleen maar.
Wat heeft YouTube met deelname aan een vakbeurs te maken?
Meer weten?
Wilt u meer weten over het deelnemen aan een vakbeurs? Wilt u weten hoe u social media inzet tijdens de beurs en hoe u uw beursstand effectief kunt inrichten door middel van het gebruik van LED schermen? Neem dan contact met ons kantoor op via 0365481122 of mail ons via info@abcdisplay.nl, wij zijn u graag met persoonlijk advies van dienst.
Info: marketingfacts.nl/nationale-social-media-onderzoek-2017 *