Wanneer u deelneemt aan een beurs dan wilt u daar over communiceren bij uw doelgroep. Dit kan via advertenties in vakbladen, via een landing page op uw website en via social media. Breng focus aan bij communicatie beursdeelname en zorg voor een consistente boodschap en dat u op elk kanaal dezelfde uitstraling gebruikt.
Hier onder vindt u vijf tips om focus aan te brengen bij communicatie beursdeelname waardoor u meer klanten bereikt met uw boodschap.
Tips focus communicatie beursdeelname
Tip 1. Breng focus aan aan de tekst. Zorg ervoor dat de pagina die u creëert speciaal voor uw beursdeelname datgene bevat wat belangrijk is om uw bericht kracht bij te zetten. Geef aan wat u uw klanten tijdens de beurs wilt bieden. Waarom moeten zij bij u terecht. Als u zowel offline als online communiceert ziet men vaak dat op beide media dezelfde taal en tekst wordt gebruikt. Maar de manier van communiceren is online heel anders dan offline. Gebruik online enkel relevante informatie uit de offline tekst en kom direct to the point.
Tip 2. Zorg voor consistentie in je boodschap en uitstraling. Door overal dezelfde uitstraling te gebruiken valt de informatie op. Mensen moeten informatie doorgaans vaker zien om het te herkennen. Wanneer er zowel offline als online en via social media wordt gecommuniceerd zorg dan dat de kleuren, de fotografie etc. hetzelfde zijn. De tekst kan dan iets verschillen, maar zorg wel dat u focus houdt. De boodschap moet hetzelfde zijn..
Tip 3. Geef een reden tot urgentie, biedt de lezer een actie aan. Geef de mensen een extra reden om speciaal nu naar de beurs te komen en bijvoorbeeld een afspraak met u in te plannen. Zo brengt u urgentie aan voor bezoekers. Als ze nu een afspraak met u maken krijgen ze extra korting op de aankoop of wacht er een presentje op ze in de stand. Maak in uw boodschap duidelijk dat de actie afloopt na of voor de beurs. Mensen zijn onbewust gevoelig voor tijdsdruk.
Tip 4. Zet altijd een call to action in uw bericht. U wilt graag dat uw doelgroep reageert op uw bericht en actie onderneemt. Bijvoorbeeld dat ze een afspraak met u inplannen op de beurs. Daarom moet u altijd in uw bericht aangeven met wie ze contact op kunnen nemen en wat uw standnummer is, zodat men u op de beurs goed kan vinden.
Tip 5. Gebruik een mix aan kanalen om uw boodschap te communiceren en zorg dat het overal goed leesbaar is. Tegenwoordig worden veel berichten op een mobiele telefoon bekeken dus moet de webpagina/landing page goed zichtbaar zijn op de mobiel. Maakt u gebruik van Google ads, maak dan een campagne aan voor deze webpagina. Adverteer in vakbladen en heeft u een winkel of bedrijfspand, maak daar dan ook reclame voor bezoekers. Hoe vaker men de boodschap ziet hoe meer kans u heeft dat hij aankomt.
De inrichting van uw beursstand hoort ook bij een consistente uitstraling
Wanneer u deelneemt aan een beurs en de communicatie consistent wilt houden, pas dan ook de inrichting van uw stand hierop aan. Ook dan is het herkenbaar voor de bezoekers. Zelfs als zij van te voren geen afspraak hebben gemaakt zullen zij uw stand herkennen en naar binnen gaan omdat hun nieuwsgierigheid is gewekt. Daarbij komt consistentie professioneel over en wekt het vertrouwen.
Heeft u vragen?
Wilt u meer weten over de aanschaf of het inrichten van uw beursstand of heeft u vragen over een van onze producten? Wilt u graag advies op maat of een offerte aanvragen? Neem dan contact op met ons kantoor via 0365481122 of stuur een email naar info@abcdisplay.nl. Bij ABC Display zijn wij dagelijks geopend van 08.00 uur tot 18.00 uur. U kunt ook uw gegevens achter laten op onze website, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.
#focus #beursdeelname #beursstand #communicatie